Week 1, - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van gloriapalace - WaarBenJij.nu Week 1, - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van gloriapalace - WaarBenJij.nu

Week 1,

Door: Wesley en Tom

19 Mei 2014 | Spanje, Isla de Gran Canaria

Week 1 van onze buitenland stage is nu voorbij. deze week heeft goede en slechte momenten gehad.

Maandag, 12-05-2014
Onze reis naar Gran canaria was goed verlopen zonder vertragingen. Eenmaal in het hotel aangekomen werden we gelijk goed rondgeleid door andere staigeres die hier al een aantal weken rondlopen. De man met wie we contact hebben gehad over deze stage hebben we toen en nu nog steeds nog nooit gezien. Toch is de maandag goed afgesloten en hebben we ook even kennisgemaakt met de stapgelegenheden hier in Gran canaria samen met onze mede stagaires.

Dinsdag 13-05-2014
Vandaag zijn we naar de manager van het hotel gelopen die ons zou gaan vertellen wat onze werkzaamheden in het hotel zouden worden. Jammer genoeg was er geen plek voor ons in de waar wij ons voor hadden ingeschreven 'Public relations'. De manager vertelde ons dat we de komende tijd achter de bar en in het restaurant zouden moeten gaan werken. Er was geen andere mogelijkheid en wij zijn deze dag van 15:00 tot 23:00 in de bar en in het restaurant gaan werken.

Woensdag 14-05-2014
Vandaag zijn we naar de manager toe gelopen om te vertellen dat wij het er niet mee eens zijn dat wij achter de bar of in het restaurant worden gezet. Wij hadden ons namelijk ingeschreven voor 'Public Relations' en hadden hier ons ook op ingesteld. Hij vertelde ons dat hij er zijn best ging doen om dit voor elkaar te krijgen.

Donderdag 15-05-2014
Vandaag hebben wij een dag vrij en kunnen lekker gaan genieten van de zon. We zijn het centrum gaan bekijken en hebben kennis gemaakt met het strand hier. Vervolgens zijn we naar de supermarkt gegaan om eten te kopen. Het eten wat we namelijk in het hotel krijgen, is zacht uitgedrukt niet echt lekker. Eenmaal in het hotel terug gekeerd kregen wij te horen van de manager dat de afdeling 'Public Relations' word stop gezet en wij hier niet meer terecht kunnen. De enige mogelijkheid was om achter de receptie te gaan werken. Tom en ik waren het hier niet mee eens maar we hadden geen andere keus. De roosters die ze gemaakt hadden waren ook een tegenvaller. Ik werk van 07:00 - 15:00 en Tom van 15:00 - 23:00.

Vrijdag 16-05-2014
De eerste dag achter de receptie. Achter de receptie staan we met 11 mensen, dit omdat er te veel stagaires zijn in het hotel. Je hebt dus niet veel te doen. De tijd gaat er hierdoor niet sneller op.

Zaterdag 17-05-2014
Vandaag werd er ons verteld door de manager dat er misschien een mogelijkheid is om in een ander hotel de 'Public Relations' te gaan doen. Na overleg met ouders, docenten en ook de andere stagaires hier in het hotel hebben wij dit niet gedaan. De andere stagaires vertelde ons dat het in dat hotel net een gevangenis is. je slaapt met 6 andere op 1 kamer, de kamer lijkt op een kelder, je hebt een gezamenlijke douche en het eten is er ook niet goed.

Zondag 18-05-2014
Tom en ik hebben geaccepteerd dat we de komende 9 weken achter de receptie moeten staan. Het is jammer dat het zo gelopen is, maar je moet leren omgaan met tegenslagen. We gaan proberen te regelen met de manager om onze roosters aan te passen. Zodat we dan in ieder geval wel de zelfde vrije tijd hebben. Dit zal een hoop schelen in de 8 weken stage die we nog moeten lopen.

• 20 Mei 2014 - 13:33

Frans:

Hoi Tom en Wesley,

Ik hoop voor jullie dat ze jullie werkschema's gelijk kunnnen trekken. Dat scheelt denk ik al een hoop. Maar jullie zitten op Gran Canaria, gegarandeerd mooi weer en allemaal mensen die in principe een goed humeur hebben dus best een aardige kans dat het toch nog leuk wordt.

Verder ben ik gek van foto's, dus als dat lukt is het mooi. Ik ben benieuwd hoe leuk het nog gaat worden. Hou me op de hoogte.

Groeten, Frans